Aktywność wybranych chińskich bibliotek akademickich na platformie WeChat: analiza treści wpisów


Bartłomiej Włodarczyk 
https://orcid.org/0000-0001-9229-4656

Afiliacja: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i BibliologiiUniwersytet warszawski,  Polska

Abstrakt

Teza/cel artykułu – Celem artykułu jest scharakteryzowanie i po- równanie treści postów zamieszczonych przez wybrane chińskie biblioteki akade- mickie (Bibliotekę Uniwersytetu Wuhan – BUW, Bibliotekę Uniwersytetu Qing- hua – BUQ oraz Bibliotekę Uniwersytetu Nauki i Technologii Chin – BUNTC) na platformie WeChat. Skupiono się na treściach dotyczących infrastruktury, usług, wydarzeń, zasobów informacyjnych i oprogramowania. Metody badań – W artykule wykorzystano metodę analizy treści oraz porównawczą. Materiał empiryczny do badania stanowiło 450 wpisów opublikowanych przez wybrane biblioteki akademickie na kontach publicznych WeChat w semestrze wiosennym 2022 r. Zostały one pobrane do programu Zotero, a następnie przeanalizowane pod kątem ilościowym i jakościowym. Wyniki i wnioski – Wpisy zamieszczone przez poszczególne biblioteki różnią się pod względem liczebności i regularności ukazywania się. Najbardziej regularnie publikowała swoje wpisy BUW zamiesz- czając dziennie od jednego do dwóch wpisów. Większe zróżnicowanie widoczne jest w przypadku pozostałych instytucji, z których BUQ robiła to najmniej syste- matycznie publikując dziennie nawet sześć postów. Różnice występują również w zakresie tematyki postów. Ogólny układ treści postów jest podobny w BUQ i BUNTC (największy odsetek postów w kategorii Zasoby informacyjne i opro- gramowanie, potem w kategorii Wydarzenia, Usługi i Infrastruktura). Od tego schematu odbiegają posty BUW, które częściej dotyczyły wydarzeń niż zasobów informacyjnych. Różnice widoczne są również w ramach kategorii, w których kładziono nacisk na inne elementy. Wynikały one z charakteru i specjalizacji kon- kretnej biblioteki oraz sytuacji epidemicznej.

 

Słowa kluczowe

Biblioteki akademickie; Posty; We- Chat; Chińska Republika Ludowa; Infrastruktura biblioteczna; Usługi biblioteczne; Wydarzenia; Zasoby informacyjne i oprogramowanie


Bu, S. (2017). Chinese Library Classification (CLC). W B. Hjørland & C. Gnoli (Red.), & W. Fan (Tłum.), ISKO Encyclopedia of Knowledge Organization (IEKO). https://www.isko.org/cyclo/clc.
Cisek, S. (2014). Analiza danych jakościowych we współczesnej informatologii. W B. Sosińska-Kalata, M. Przastek-Samokowa, & Z. Wiorogórska (Red.), Nauka o informacji w okresie zmian: Koncepcje, metody, badania, praktyki: Praca zbior. (s. 79-88). Wydaw. SBP.
Fijałkowska, A. (2022, wrzesień 19). Jak często publikować w social media? SOCIAL- PRESS. https://socialpress.pl/2022/09/jak-czesto-publikowac-w-social-media.
Gmiterek, G. (2022). The use of Facebook fanpages by Polish university libraries before and during the COVID-19 pandemic: Content analysis of the posts. Przegląd Biblioteczny, 90(1), 41-73. https://doi.org/10.36702/pb.916.
Guan, Z., & Wang, J. (2017). The China Academic Social Sciences and Humanities Library (CASHL). W Academic Library Development and Administration in China (s. 31-54). IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-5225-0550-1.ch003.
Guo, Y., Yang, Z., Yang, Z., Liu, Y. Q., Bielefield, A., & Tharp, G. (2021). The pro- vision of patron services in Chinese academic libraries responding to the COVID-19 pandemic. Library Hi Tech, 39(2), 533-548. https://doi.org/10.1108/ LHT-04-2020-0098.
Harrison, A., Burress, R., Velasquez, S., & Schreiner, L. (2017). Social media use in academic libraries: A phenomenological study. The Journal of Academic Libra- rianship, 43(3), 248-256. https://doi.org/10.1016/j.acalib.2017.02.014.
Huang, J., & Guo, J. (2017). Providing library information services through Wechat: A study of Project 985 university libraries in China. Library Trends, 66(2), 101-118. https://doi.org/10.1353/lib.2017.0031.
Jiaoyubu, Caizhengbu, & Guojiafazhangaigewei. (b.d.). Dierlun “shuangyi liu” jianshe gaoxiao ji jianshe xueke mingdan (an xuexiao daima paixu) [Lista drugiej rundy „Podwójnej klasy pierwszej”, której celem jest rozwijanie uczelni wyższych i dyscyplin (uporządkowana według kodu uczelni)] [Broszura]. Pobrano 10 sierpnia 2023, z http://www.moe.gov.cn/srcsite/A22/s7065/202202/W020220214318455516037.pdf. Jiaoyubu xueweiguanli yu yanjiusheng jiaoyusi. (2005, grudzień 23). “211 gong cheng” xuexiao mingdan [Lista nazw uczelni „Projektu 211”]. http://www.moe.gov.cn/srcsite/A22/s7065/200512/t20051223_82762.html.
Jiaoyubu xueweiguanli yu yanjiusheng jiaoyusi. (2006, grudzień 6). “985 gong-cheng” xuexiao mingdan [Lista nazw uczelni „Projektu 985”]. http://www.moe.gov.cn/srcsite/A22/s7065/200612/t20061206_128833.html.
Kang, Q., Song, Z., Lu, J., Shi, T., & Yang, J. (2022). COVID-19 impact on the Chinese top academic libraries: Libraries’ response to space, collection and services. The Journal of Academic Librarianship, 48(4), 102525. https://doi.org/10.1016/j.acalib.2022.102525.
Kuckartz, U. (2014). Qualitative text analysis: A guide to methods, practice & using software. SAGE Publications. https://dx.doi.org/10.4135/9781446288719.
Qinghua daxue. (b.d.). Qinghua xialoli: 2021-2022 xueniandu [Kalendarze akademicki Uniwersytetu Qinghua: Rok akademicki 2021-2022]. Pobrano 16 listopada 2022, z https://www.tsinghua.edu.cn/zjqh/xyshh/qhxl.htm.
Qinghua daxue guoji jiaoyu bangongshi. (b.d.). Tujie: Qinghua daxue “shuangyi liu” jianshe [Ilustracja: Budowa „Podwójnej klasy pierwszej” na Uniwersytecie Qinghua]. Pobrano 10 sierpnia 2023, z https://goglobal.tsinghua.edu.cn/news/news.cn/hUyNttCE0.
Qinghua daxue tushuguan. (b.d.). Xinxi fuwu duihua jiqiren “Qing xiao tu” shiyong zhinan [Przewodnik użytkowania usługi informacyjnej chatbota „Qing xiao tu”]. Po-
brano 25 sierpnia 2023, z https://lib.tsinghua.edu.cn/resource/qh/guide/qing- xiaotushiyongzhinan.docx.
Qinghua daxue tushuguan. (2021, grudzień 31). Qing tu shuzi [Biblioteka Uniwersy- tetu Qinghua w liczbach]. https://web.archive.org/web/20220407095603/https:// lib.tsinghua.edu.cn/qtsz.htm.
Qinghua daxue tushuguan. (2022a, kwiecień 20). Shujuku huodong: Zhishi shijie „Shu zhidao daan” jingdian haoshu PK sai [Wydarzenie dotyczące bazy danych: Konkurs dobrych książek związany z bazą Zhishi shijie „Książka zna odpowiedź”]. Weixin gongzhong pingtai. http://mp.weixin.qq.com/s? biz=M-jM5MTg4OTA3MQ==&mid=2653845418&idx=3&sn=be4696e0fe500e3ef39131f9686468a9&chksm=bd74746a8a03fd7c1d7d161f958f23b46a845bb41f2f93973f49dee02406b27a5c66b45c57a8#rd.
Qinghuadaxuetushuguan.(2022b,maj21).Dianziziyuanjinqishiyongheji[Kolekcja ostatnich próbnych zasobów elektronicznych]. Weixin gongzhong pingtai. http://mp.weixin.qq.com/s?__biz=MjM5MTg4OTA3MQ==&mid=2653846864&idx=1&sn=415a4d05d529607038d4116afa09541f&chksm=bd747e -908a03f786fd8dfd4b50d5f04ed301967fd503103042ebeb71bf4fd78e28a88f06612c#rd.
Qinghua daxue tushuguan. (2022c, maj 25). Yi benshu de “qihuan” lucheng [„Fantastyczna“ podróż książki]. Weixin gongzhong pingtai. http://mp.weixin.qq.com/s?__biz=MjM5MTg4OTA3MQ==&mid=2653847036&idx=3&sn=1e6a2ba58b51d666b0f428421f52436e&chksm=bd747e3c8a03f72a1a844be86f14e-0ce16dd09d452cf4ef553eba3bb09a20a0f60a5c51b61c0#rd.
Qinghua daxue tushuguan. (2022d, wrzesień 5). Guanyu zi 5 yue 6 ri qi tushu-guan fuwu linshi tiaozheng tongzhi (gengxinban) [Powiadomienie o tymczasowej modyfikacji w świadczeniu usług przez bibliotekę od 6 maja (aktualizacja)]. Weixin gongzhong pingtai. http://mp.weixin.qq.com/s? biz=MjM5MTg4OTA3MQ==&mid=2653846410&idx=1&sn=dbf73957bf749b6bb47320d27b5b0692&chksm=bd74784a8a03f15cfed66be5ff0372732d9f3693262191e8ff396fcb2e058ad72ada91fb86db#rd.
Roller, M. R., & Lavrakas, P. J. (2015). Applied qualitative research design: A total quality framework approach. Guilford Press.
ShanghaiRanking Consultancy. (b.d.-a). About Academic Ranking of World Univer-sities. Pobrano 16 listopada 2022, z https://www.shanghairanking.com/aboutarwu.
ShanghaiRanking Consultancy. (b.d.-b). ShanghaiRanking’s Global Ranking of Aca-demic Subjects Methodology 2021. Pobrano 16 listopada 2022, z https://www.shanghairanking.com/methodology/gras/2021.
ShanghaiRanking Consultancy. (b.d.-c). ShanghaiRanking—Tsinghua University. Pobrano 10 sierpnia 2023, z https://www.shanghairanking.com/institution/tsinghua-university.
ShanghaiRanking Consultancy. (b.d.-d). ShanghaiRanking—University of Science and Technology of China. Pobrano 10 sierpnia 2023, z https://www.shanghairanking.com/institution/university-of-science-and-technology-of-china.
ShanghaiRanking Consultancy. (b.d.-e). ShanghaiRanking—Wuhan University. Po-brano 10 sierpnia 2023, z https://www.shanghairanking.com/institution/wuhan-university.
Tencent. (2022a). 2022 interim report. Tencent Holdings Limited. https://static. www.tencent.com/uploads/2022/09/01/9865e43220e76fe82356b91d3b2a70e6. PDF.
Tencent. (2022b). Tencent announces 2022 first quarter results. Tencent Holdings Limited.https://static.www.tencent.com/uploads/2022/05/18/f403326038a641b20465a17eff3567ce.pdf.
Tsinghua University Library. (b.d.). History. Pobrano 10 sierpnia 2023, z https://lib.tsinghua.edu.cn/en/About_the_Library/History.htm.
University of Science and Technology of China Library. (b.d.). About the library of USTC. Pobrano 10 sierpnia 2023, z http://en.lib.ustc.edu.cn/about/about-the-li-brary-of-ustc/.
Wang Y. (Red.). (2022). Aishang tushuguan: Qinghua daxue tushuguan duzhe shouce [Zakochać się w bibliotece: Przewodnik po Bibliotece Uniwersytetu Qinghua dla czytelników]. Qinghua daxue tushuguan. https://lib.tsinghua.edu.cn/new-students/PDF/aishangtushuguan2022-V5.pdf.
We are Social. (b.d.a). Digital 2022: China: The essential guide to the latest connected behaviours. https://wearesocial.com/cn/wpcontent/uploads/sites/8/2022/01/DataReportal-GDR100-20220208-Digital-2022-China-v01.pdf.
We are Social. (b.d.b). Digital 2022: Global overview report: The essential guide to the latest connected behaviours. https://wearesocial.com/cn/wp-content/uploads/ sites/8/2022/01/DataReportal-GDR002-20220126-Digital-2022-Global-O-verview-Report-Essentials-v02.pdf.
Włodarczyk, B. (2023). Kategoryzacja wpisów Biblioteki Uniwersytetu Wuhan, Biblio-teki Uniwersytetu Qinghua oraz Biblioteki Uniwersytetu Nauki i Technologii Chin zamieszczonych na platformie WeChat w semestrze wiosennym roku akademickiego 2021/2022 (Wersja 1.0) [zbiór danych]. RepOD. https://doi.org/10.18150/TGLBUN.
Wójcik, M. (2015). Typologia współczesnych usług informacyjnych. Przegląd Bi-blioteczny, 83(4), 563–578. https://doi.org/10.36702/pb.516.
Wuhan daxue benkesheng yuan. (b.d.). 2021-2022 xuenian xiaoli [Kalendarz roku akademickiego 2021-2022]. Pobrano 16 listopada 2022, z https://uc.whu.edu.cn/xl/a2021_2022nxl.htm.
Wuhan daxue tushuguan. (b.d.-a). 2021 Wuhan daxue tushuguan yuedu baogao [Ra-port na temat czytania w Bibliotece Uniwersytetu Wuhan za 2021 rok]. Pobrano 10 sierpnia 2023, z https://www.lib.whu.edu.cn/webfile/upload/2022/01-13/17-37-3800531405873654.pdf
Wuhan daxue tushuguan. (b.d.-b). Benguan jianjie [O naszej bibliotece]. Pobrano 10 sierpnia 2023, z https://www.lib.whu.edu.cn//webfile/category/Our_pro-file/274.html.
Wuhan daxue tushuguan. (2022a, styczeń 4). Huojiang × 4: Lihai le wode guan! [Zdo-bycie nagród × 4: Moja niesamowita biblioteka!]. Weixin gongzhong pingtai. http://mp.weixin.qq.com/s?__biz=MzAwOTIyNTQ4MQ==&mid=2654536330&idx-=1&sn=d0fd2384a0af1985ff99dfa85ede6d1b&chksm=80af76ecb7d8ff fab69734efca53a2552b9cc93134548a6583c3e16c596f04dc48154f576a7e#rd.
Wuhan daxue tushuguan. (2022b, luty 14). Lian huli luoluo dou cheng shuang le? Mei ban de ren bu shangxin, nimen ye you jieri fuli! [Nawet lis Luoluo już jest
w związku? Single niech się nie martwią, wy także będziecie mieli świąteczne prezenty]. Weixin gongzhong pingtai. http://mp.weixin.qq.com/s? biz=MzA- wOTIyNTQ4MQ==&mid=2654530424&idx=1&sn=e9d60427e9f327674ec-57b975e3a2819&chksm=80ae9f1eb7d91608e7b926a37dd75eb9b8528902f568f4a94f6db7546863de930da4a2f1a43d#rd.
Wuhan daxue tushuguan. (2022c, luty 15). Meixiangdao ba? Yuanxiaojie woyao song nimen de liwu jingshi zhege! [Nie spodziewaliście się tego? Prezent, który chciałem wam wręczyć z okazji Święta Latarni jest właśnie Tym!]. Weixin gongzhong pingtai. http://mp.weixin.qq.com/s? biz=MzAwOTIyN-TQ4MQ==&mid=2654530452&idx=1&sn=bf1bf542a61a1a8b9d253639204c7140&chksm=80ae9ff2b7d916e4e4c0b0b96f488881278e076fb5441e563e40f9284cb-bcb519f1b7682dfa4#rd.
Wuhan daxue tushuguan. (2022d, marzec 15). Yanchu ziji xinzhong de Hamuleite [Hamlet odegrany w swoim sercu]. Weixin gongzhong pingtai. http://mp.weix-in.qq.com/s? biz=MzAwOTIyNTQ4MQ==&mid=2654533260&idx=1&sn=d-1ce091e94489570b375bfb97095c673&chksm=80ae82eab7d90bfc592147ebec-8b1244194a3e07a73d416a6266c25057c58263e566a45b7027#rd.
Wuhan daxue tushuguan. (2022e, marzec 25). Guanyu kaizhan dishijie Wu-han daxue dushujie xiangmuzhaobiao gongzuo de tongzhi [Zawiadomienie o rozpoczęciu naboru wniosków w ramach 10. Festiwalu Czytania Książek Uniwersytetu Wuhan]. Weixin gongzhong pingtai. http://mp.weixin.qq.com/s?__biz=MzAwOTIyNTQ4MQ==&mid=2654536063&idx=1&sn=d9222d3b4fe197eaec42df641026635f&chksm=80af7519b7d8fc0f6bbdef6dfd8c181b4c4252c7f9118b94a83cec70e04506a1e654da77514d#rd.
Wuhan daxue tushuguan. (2022f, kwiecień 5). Shouci qie weiyi: “Wuhan daxue tushuguan” huoping diliujie „Dazhong xiai de yuedu xin meiti hao” [Po raz pierwszy i jedyny: „Biblioteka Uniwersytetu Wuhan” zdobyła 6. Nagrodę „Ulu-bionego konta nowych mediów”]. Weixin gongzhong pingtai. http://mp.weixin.qq.com/s?__biz=MzAwOTIyNTQ4MQ==&mid=2654540412&idx=1&sn=197da902fce2013241ced0653967d370&chksm=80af661ab7d8ef0c15d4e31f4b77f3a77cf2b24b114d5ac37afaaf50955e785291309b7a06e8#rd.
Wuhan daxue tushuguan. (2022g, kwiecień 18). Tongzhi: Wuhan daxue 2022 nian han qi “fanbu jiaxiang shuxiang yuan bo” shijian huodong youxiu chengguo [Zawiadomienie: Wybitne rezultaty praktycznych zajęć „Od-wdzięczanie się miejscu pochodzenia poprzez rozprzestrzenianie praktyki czytania” zorganizowanych na Uniwersytecie Wuhan w zimowym okresie 2022 r.]. Weixin gongzhong pingtai. http://mp.weixin.qq.com/s? biz=MzAwOTIyNTQ4MQ==&mid=2654538533&idx=2&sn=f782ca1b90baa9a8e0315ff68de953b7&chksm=80af7f43b7d8f6558e674b5729852dd86fefd5bc47f3b84b1e75082574a3df721bc9421dfe05#rd.
Wuhan daxue tushuguan. (2022h, kwiecień 20). Jiangzuo tuijian: Xing ying xun ji: Yong muguang linglue canlan xingchen [Rekomendacja wykładu: Szukanie śladów gwiazd: Patrzenie, aby posmakować blasku gwiazd]. Weixin gongzhong pingtai. http://mp.weixin.qq.com/s? biz=MzAwOTIyNTQ4MQ==&mid=2654538706&idx=2&sn=b62556043aaca9e487a32fe35c0562c4&chksm=80af7fb4b7d8f6a2359a10755cbc972eff097e42c4a9b4bb85ce396106ab2e08ff40d907a020#rd.
Wuhan daxue tushuguan. (2022i, maj 25). Xianshang peixun: Yixuewenxian zi- yuan changyong pingtai jiangjie deng ni lai! [Szkolenie online: Wyjaśnie- nia dotyczące powszechnie używanych platform z zasobami medycznymi, czekamy na Twoje przybycie!]. Weixin gongzhong pingtai. http://mp.weixin. qq.com/s? biz=MzAwOTIyNTQ4MQ==&mid=2654541318&idx=2&sn=4aaf-97c27be24a0fa033cc79f1c34868&chksm=80af6260b7d8eb76ed71d3a179e1b9f-3b7cea1cf4f8dde06841fa8b236c148a511795e00042e#rd.
Wuhan daxue tushuguan. (2022j, maj 27). Wo zai shiyong NoteExpress, dan-shi… [Używam NoteExpress, ale...]. Weixin gongzhong pingtai. http://mp.weixin.qq.com/s?__biz=MzAwOTIyNTQ4MQ==&mid=2654541435&idx=1&sn=4e4696d72aa41eb56fbb7e2afd1308f3&chksm=80af621db7d8eb0b-10c79bd0d9464a422d9407dc0d4b2a96e95046dcd551e555c1693b2a28d7#rd.
Wuhan daxue tushuguan. (2022k, maj 29). Wang Xiaofan: Zai shennongjia, you duoshao zhong shengwu, jiu you duoshao zhong mei [Wang Xiaofan: W Shennongjia ile jest gatunków organizmów, tyle jest piękna]. Weixin gongzhong pingtai. http://mp.weixin.qq.com/s? biz=MzAwOTIyNTQ4MQ==&mid=2654541684&idx=1&sn=eac84a342c75db0317001b7752797ed6&chksm=80af6312b7d8ea043ee8792aec7d5d982f615bfc773c2a02d0e20751c50148c36d386db8633e#rd.
Xinxihua gongzuo bangongshi. (2022, sierpień 4). Guanyu kaizhan 2022 niandu dianzi shenfen nianshen gongzuo de tongzhi [Zawiadomienie o rozpoczęciu kontroli tożsamości elektronicznej w 2022 r.]. Weixin gongzhong pingtai. http://mp.weixin.qq.com/s?__biz=MzUyOTg0Mjg4Mw==&mid=2247485406&idx=1&sn=6fbaf8afa0f1c049c4afdf90c2d9dd72&chksm=fa5b9072cd2c196424ffeb10378518a7e989af91a2f25546cf75a81c2a58659e016c62ff2492#rd.
Xu, J., Kang, Q., Song, Z., & Clarke, C. P. (2015). Applications of mobile social media: WeChat among academic libraries in China. The Journal of Academic Li-brarianship, 41(1), 21–30. https://doi.org/10.1016/j.acalib.2014.10.012.
Zhongguo jin ban “985” gaoxiao shixing san xueqi zhi you 4 zhou xiaji xueqi [W Chinach prawie połowa uczelni wyższych włączonych w „Projekt 985” wprowadziła system trzech semestrów z czterotygodniowym semestrem letnim]. (2016, maj 28). Xin-huawang. http://www.xinhuanet.com/politics/2016-05/28/c_129022417.htm.
Zhongguo ke da tushuguan. (2022a, luty 6). Duanwujie xisu de youlai [Pochodze-nie zwyczajów Święta Smoczych Łodzi]. Weixin gongzhong pingtai. http://mp.weixin.qq.com/s? biz=MjM5MjcxNzg3NA==&mid=2649990151&idx=2&sn=b88a674241c6585d0c4fc99163a54c98&chksm=bea5095a89d2804c565f5ebc2eff-3c716c74b567e60d6019c5c82cd1e6221f0b04e3f673f7f3#rd.
Zhongguo ke da tushuguan. (2022b, luty 22). Tongzhi: Tushuguan weixin gong-zuozu xuesheng guanyuan zhao xin tongzhi [Zawiadomienie: Ogłoszenie o naborze studentów-bibliotekarzy do grupy roboczej ds. Bibliotecznego konta WeChat]. Weixin gongzhong pingtai. http://mp.weixin.qq.com/s? biz=MjM5MjcxNzg3NA==&mid=2649988338&idx=2&sn=e6cf60436aa7df52699450096d25794e&chksm=bea531af89d2b8b9743f75c609eee4ef1ba5ec2c8fe69ab8a1cacbe06168899292b56b98f5fd#rd.
Zhongguo ke da tushuguan. (2022c, luty 25). (Xinshu jia) xinshutuijian (2022.2.25) [(Półka z nowymi książkami) Rekomendacje nowych książek (25.02.2022)]. Weixin gongzhong pingtai. http://mp.weixin.qq.com/s? biz=MjM5MjcxNz g3NA==&mid=2649988379&idx=1&sn=cdf8f1ecce92f66f9811d82425d29427&chksm=bea5304689d2b95041fb5c4014ccea2b64dfec5c23bead2be75ff7fc3d7d4fb9853d66ab98c4#rd.
Zhongguo ke da tushuguan. (2022d, marzec 15). Huanying laidao yishu yu mei-di shijie [Witajcie w świecie sztuki i piękna]. Weixin gongzhong pingtai. http://mp.weixin.qq.com/s?__biz=MjM5MjcxNzg3NA==&mid=2649988645&idx=1&sn=5c3bfe3f6b9d7709dd73249d2df7f198&chksm=bea5337889d2ba6ed4384b0349274885127e36336042989a03ed65d54b8f6eae3ec1fc42e813#rd.
Zhongguo ke da tushuguan. (2022e, marzec 30). 2021 nian tushuguan ziyuan shiy-ong baogao (PART 1) [Raport na temat wykorzystania zasobów bibliotecznych w 2021 r. (Część 1)]. Weixin gongzhong pingtai. http://mp.weixin.qq.com/s? bi-z=MjM5MjcxNzg3NA==&mid=2649988953&idx=1&sn=8b9545fa609a1f35d3d5e525b9c59a7b&chksm=bea5320489d2bb127588a08ac8d58725d360c0e5d63757f-cbb4d7ac5852bbe5f425dd34f1acd#rd.
Zhongguo ke da tushuguan. (2022f, czerwiec 4). 2021 nian tushuguan ziy-uan shiyong baogao (PART 2) [Raport na temat wykorzystania zasobów bibliotecznych w 2021 r. (Część 2)]. Weixin gongzhong pingtai. http://mp.weixin.qq.com/s?__biz=MjM5MjcxNzg3NA==&mid=2649989255&idx=1&sn=3409de2a530cf9dad1f80ea9b63041f8&chksm=bea50dda89d284cc5ebf8f518b783903234fae764e0fd84c87f7efa3b0a4b9e935533dc1e17c#rd.
Zhongguo ke da tushuguan. (2022g, sierpień 6). Wei ni er lai – Zhi gaoxin yuanqu tushuguan [Przychałem dla Ciebie – do Biblioteki Parku Nowych Technologii]. Weixin gongzhong pingtai. http://mp.weixin.qq.com/s? biz=MjM5MjcxNzg3NA==&mid=2649990220&idx=1&sn=cbecf46fb500ce3455c25ee96b6da3dc&chksm=bea5091189d28007923c8fb6343fa6b906bf8dc9d4bba500702535eee9f1c306e7f45130ea23#rd.
Zhongguo kexuejishu daxue. (b.d.). Zhongguo kexuejishu daxue jiaoxue rilibiao (2022 nian chun xiaji xueqi) [Kalendarz nauki na Uniwersytecie Nauki i Technologii Chin (semestr wiosenny i letni 2022 roku)]. Pobrano 16 listopada 2022, z https://www.teach.ustc.edu.cn/calendar/14155.html.

. . . . .

Opublikowane: 2023-12-15



Bartłomiej Włodarczyk 
https://orcid.org/0000-0001-9229-4656

Afiliacja: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i BibliologiiUniwersytet warszawski,  Polska

Biogram:

Bartłomiej Włodarczyk jest adiunktem zatrudnionym w Ka-tedrze Bibliografii i Dokumentacji  na  Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Jego  głównym obszarem zainteresowań  jest  organizacja wiedzy.





Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Autor składa oświadczenie o oryginalności przesłanego tekstu, a w umowie wydawniczej przenosi na rzecz Wydawcy nieodpłatnie majątkowe prawa autorskie w zakresie jednorazowego opublikowania dzieła.

CC BY-NC-ND 4.0 Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe